Monday, July 30, 2007

30 juli

Vandaag een korte post, want gewoon heel weinig gebeurd. Laat opgestaan vanochtend, opa had pannenkoeken gemaakt. De rest van de dag lezend doorgebracht, beetje muziek luisteren (nieuwe album McCartney), wat gestudeerd, verder niets. Heerlijk. Het is fantastisch wat we hier allemaal zien, maar ook best vermoeiend. Even lekker zo'n dag met niets gepland. Elena is 's middags nog gaan paardrijden. Vanavond aten we daarom laat, Elena was pas laat terug. Het boek dat ik vandaag heb uitgelezen, heet "Mijn naam is Asher Lev" van Chaim Potok. Schitterend boek. Aan te raden voor iedereen. Een joodse schrijver die verhaald over een jongetje dat opgroeid in een streng joodse leefgemeenschap, maar met de uitzonderlijke gave om schilder te worden. Dit brengt grote botsingen met zijn familie en leefomgeving teweeg. Nogmaals zeer aan te raden.
Voor morgen nog niets op het programma, even kijken hoe het gaat, wil sowieso wel wat meer gaan doen, studie etc. Ook vertrekt Marian morgen. Weet even niet precies hoe het nu gaat, ik geloof dat ze met tante naar haar huis gaat, om dan woensdagochtend vroeg naar het vliegveld te gaan. Nou ja, details vertel ik anders morgen wel.

Jelle
ps dankje Els voor de reacties, heel leuk! Ik kan ze prima ontvangen, ik hoorde dat het nogal moeilijk was om ze te posten? In ieder geval, heel leuk!

1 comment:

Els said...

Ja, het gaat niet echt makkelijk om terug te schrijven. je ouders zullen er ook wel problemen mee hebben. hier is alles rustig. het huis is klaar om Marian te ontvangen en ik sta op het vliegveld klaar. Vandaag eindelijk een hele dag droog en voor morgen wordt zelfs een zomerdag beloofd. We wachten af. We zijn mijn tante gaan opzoeken die hoort bij de oom die in onze vakantie is overleden. Ze heeft een dvd van de hele crematieplechtigheid met alle muziek en gesproken woorden. Ze dacht dat ik dat wel wilde zien en ja dat wilde ik ook.Ben je er toch een beetje bij geweest. Ze houdt zich goed en ondanks alles is het er gezellig.
Maar wat gaat het vlug he. We zijn al weer twee weken terug. Jullie hebben er nog twee. Ik zou best af en toe bij je in de tuin willen zitten. Zalig, wat hebben we genoten van de gezelligheid en ook het mooie weer. Ik heb heimwee en zou het zo weer overdoen die maand. Dan ken ik vast ook het halve dorp wel. we blijven dromen. groet voor allen